Moja biblioteczka

Moja praca opiera się na ciągłym rozwoju, dlatego działania praktyczne wspieram wiedzą teoretyczną oraz poszerzam swoje spojrzenie na różne tematy z obszaru miękkiego HR o poglądy różnych autorów. Poniżej lista książek z mojej domowej biblioteczki, którą cały czas staram się uzupełniać i powiększać. Pogrubione tytuły to te, które szczególnie polecam i często do nich wracam.

  • Arden P., „Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie”.
  • Armstrong M., „Zarządzanie zasobami ludzkimi”.
  • Bartkowiak J., „NLP w ćwiczeniach”.
  • Bednarski A., „100 sekretów Mistrza Sprzedaży”.
  • Bennewicz M., „KryZYSK. Zmień kryzys w zysk”.
  • Bennewicz M., „Coaching i mentoring w praktyce”.
  • Bennewicz M., „Seks trujący, seks doskonały. Coaching relacji”.
  • Bennewicz M., „Coaching na Wyspach Szczęśliwych”.
  • Bennewicz M., „Coaching czyli restauracja osobowości”.
  • Bennewicz M., „Coaching czyli przebudzacz neuronów”.
  • Blanchard K., Johnson S., „Jednominutowy menedżer”.
  • Blein B., „Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych”.
  • Bolles Richard N. Bolles, „Jakiego koloru jest twój spadochron? Praktyczny podręcznik dla poszukujących pracy i zmieniających zawód”.
  • Brzeziński M., „Głaskologia. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji”.
  • Brzeziński M., „Pracować i nie zwariować”.
  • Burzyńska I., „Jak się rozwijać, by rozwinąć skrzydła?”.
  • Buzan T., Dottino T., Israel R., „Mądry Lider”.
  • Cakrt M., „Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów. Typy osobowości MBTI – czyli jak klonować najlepszych ludzi w firmie”.
  • Cialdini R., „Wywieranie wpływu na ludzi”.
  • Cooper I., „Jak pytać, by uzyskać to, czego chcesz”.
  • Covey S., „Siedem nawyków skutecznego działania”.
  • Daniel E., Lambert K., Marx S. U., Weigang S., „Testy rekrutacyjne”.
  • Delacour J., „Charaktery”.
  • Dittmer R., „Znakomita organizacja czasu”.
  • Driver J., „Nie okłamiesz mnie”.
  • Edward de Bono „Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt”.
  • Fortuna P., „Perswazja w pracy trenera czyli jak kształtować postawy uczestników szkoleń”.
  • Fry R., „Sto jeden najlepszych odpowiedzi na najtrudniejsze pytania w rozmowie kwalifikacyjnej”.
  • Gazeta Prawna – Akademia rozwoju, „Techniki zapamiętywania”, „Zarządzanie stresem”, „Asertywność” , „Zarządzanie sobą w czasie”, „Negocjacje”, „Komunikacja i perswazja”.
  • Gibbons B., „Przemawianie”.
  • Gitomer J., „Czerwona Książeczka Sprzedawcy. 12,5 zasady genialnej sprzedaży”.
  • Gitomer J., „Turkusowa książeczka Zaufania.”
  • Goleman D., „Inteligencja emocjonalna”.
  • Gray D., Brown S., Macanufo J., „Gamestorming”.
  • Gut J., Haman W., „Handlowanie to gra. Od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb Klienta”.
  • Gut J., Haman W., „Psychologia szefa. Szef to zawód”.
  • Gut J., Haman W., „Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy”.
  • Hall L. Michael dr, Belnap Barbara P. „Tajniki magii NLP. Zbiór 77 kluczowych wzorców”.
  • Horn S., „TongueFU. Sztuka walki językiem. O rozwiązywaniu konfliktów słownych”.
  • Harvard Bussines Esentsials, „Jak zatrudnić i zatrzymać najlepszych”.
  • Holwek J., „Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu”.
  • Jakszewski R., „Jak rekrutować pracowników przez Internet”.
  • James M., Jongeward D., „Narodzić się by wygrać”.
  • Jamruż S., Witkowski T., „Podręcznik trenera”.
  • Jankowska M., Rodak M., „Sięgnij po swoje marzenia! Alchemia zmian dla kobiet”.
  • Kirby A., „Gry szkoleniowe”.
  • Kołodziej-Durnaś A., „Terenowe badania kultury organizacji”.
  • Kowalska K., „Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym izmieniać życie innych na lepsze”.
  • Kozak A., Łaguna M., „Metody prowadzenia szkoleń”.
  • Langdon K., „Błyskotliwa kariera”.
  • Leduchowska M., „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk.”
  • Manstead A., Hewstone M., „ Psychologia społeczna. Encyklopedia Blackwella”.
  • Marciniak Ł., Rogala-Marciniak S., „Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju”.
  • Middleton J., „Zwycięskie CV”.
  • Miller P., „Zabawa tkwi w NLP. Poważna wiedza na wesoło”.
  • Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., „Trening twórczości”.
  • Niemczyk A., Niemczyk A., Mądry J., „Motywacja pod lubą. Praktyczny poradnik dla szefów”.
  • Oleksyn T., „Zarządzanie kompetencjami”.
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Clark T., „Model biznesowy. Ty”.
  • Osterwalder A., Pigneur Y., „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”.
  • Passmore J., „Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalny”.
  • Podmoroff D., „365 sposobów na codzienne motywowanie i nagradzanie pracowników”.
  • Przemieniecki J., „ Małżeństwo nie musi być loterią”. Książka mojego kolegi Józefa :)
  • Sęp K., „Mapa marzeń, mapa celów”.
  • Sidor-Rządkowska M., „ Kompetencyjne systemy ocen pracowników”.
  • Skała M., „Psychologia zmiany. 150 skutecznych technik jak wyjść z kryzysu”.
  • Spencer J., „Kto zabrał mój ser”.
  • Sperling A., „Psychologia”.
  • Starr J., „Coaching dla menadżerów”.
  • Starr J., „Podręcznik coachingu. Sprawdzone techniki treningu personalnego”.
  • Stoltzfus T., „Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha?”
  • Stoner J., Freeman E., Gilbert D., „Kierowanie”.
  • Szczepanik R., „Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń team building i wypraw incentive”.
  • Tannock A., „Pewność siebie w ćwiczeniach”.
  • Tamblyn D., „Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia”.
  • Tamblyn D., Weiss S., „Zbiór zabawnych gier szkoleniowych”.
  • Thorpe S., Clifford J., „Podręcznik coachingu”.
  • Turkington C., „Doskonalenie pamięci”.
  • Wąsowska-Bąk K., Górecka D., Mazur M., „Assessment/ Development Center”.
  • Whitworth L., Kimsey-House K., Kimsey-House H., Sandahl P., „Coaching koaktywny. Umniejętności wspierające sukces klienta”.
  • Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., „Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste”.
  • Woodruffe Ch., „Ośrodki oceny i rozwoju”.
  • Zubrzycka-Nowak M., Rybczyńska K., Monostori S. „Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu”.
  • Zbiegień-Maciąg L., „Kultura w organizacji”.

Lista moich książek ciągle się powiększa – nie są to tylko książki stawiane na półkach, ale takie, z których staram się czerpać wiedzę, którą później stosuję w praktyce. Wychodzę bowiem z założenia, że: „Nie liczy się ile wiesz. Liczy się, ile z tego co wiesz potrafisz zastosować”.

Share