×

* pola obowiązkowe

** dodanie/zgłoszenie witryny www


Jak wygłaszać inspirujące mowy motywacyjne?

Wziąłeś na siebie zadanie pisania i wygłaszania mowy motywacyjnej, która ma być inspiracją dla Twoich słuchaczy? Pytanie brzmi: czy jesteś w stanie to zrobić? Niektórzy ludzie uważają, że aby przemówienie było mocne i inspirujące, musi je wygłaszać osoba, która ma naturalny talent do występowania przed publicznością. To nieprawda. Jeśli jesteś skupiony i masz świetny przekaz, możesz wygłaszać mowy motywacyjne, które twoi słuchacze docenią i zapamiętają. Wszystko, co musisz zrobić, to podążać za poniższymi wskazówkami.

Zdefiniuj podstawową wiadomość

zerbanie motywacyjne

W ciągu kilku chwil, po wysłuchaniu Twojej mowy motywacyjnej, słuchacze powinni wiedzieć, o czym będziesz mówił. Kiedy Twoja mowa się skończy, powinni zrozumieć przekaz, który miałeś na myśli. Jeśli chcesz, aby publiczność podjęła określone działanie, powinna również wiedzieć, czym jest to działanie. Jeśli nie uda Ci się przekazać jasnego komunikatu, nie będziesz w stanie nawiązać relacji ze swoimi słuchaczami. Kolejną rzeczą do zapamiętania jest to, że dobrze jest mieć więcej niż jedną wiadomość w swoim wystąpieniu. Tylko pamiętaj, że powinieneś skupić się na głównym przesłaniu mowy motywacyjnej. Posiadanie zbyt wielu wiadomości spowoduje chaos.

Skorzystaj z funkcji opowiadania historii, aby przedstawić swój punkt widzenia.

Ludzie kochają historie miłosne. Opowiadanie historii ich emocjonalnie angażuje i pozwala na dostarczenie informacji w sposób, który nie jest niezręczny lub ciężki. Kiedy piszesz mowę motywacyjną, możesz wykorzystać opowiadanie historii na dwa sposoby. Po pierwsze, możesz wykorzystać opowiadanie historii jako narzędzie do przedstawienia swojego tematu i zainteresowania słuchaczy tym, co masz do powiedzenia w następnej kolejności. Po drugie, możesz użyć struktury opowiadania historii do wygłoszenia przemówienia. Aby to zrobić, możesz utknąć historię w trakcie swojej mowy motywacyjnej lub po prostu wygłosić przemówienie, które ma początek i koniec. Podążanie za "strukturą trzech aktów", którą ludzie kojarzą z opowiadaniem historii, sprawi, że Twoja mowa będzie bardziej wciągająca.

Poznaj swoją publiczność

Jeśli jesteś w stanie, poświęć trochę czasu, aby przeprowadzić badania na swojej publiczności. Kim oni są? Dlaczego mieliby być zainteresowani usłyszeniem Twojej mowy motywacyjnej? Następnie, jeśli jesteś w stanie, dostosuj swoją mowę tak, abyś miał, jak największą szansę nawiązania z nimi kontaktu. Jeśli nie jesteś w stanie dostosować swojej wypowiedzi, możesz przynajmniej wykorzystać tę wiedzę, kiedy przyjdzie czas, aby zaangażować słuchaczy w sesję pytań i odpowiedzi.

Napisz sugestywną mowę

Słowa mają ogromną moc. Mogą wywoływać silne emocje i często są impulsem pobudzającym do działania. Kiedy używasz potężnego, sugestywnego języka w swojej mowie, publiczność staje się zaangażowana i łączy się z Tobą.

Zakończyć w sposób, który zachęci słuchaczy do działania

Wspaniałe mowy motywacyjne nie kończą się, gdy mówca mówi "dziękuję i dobranoc". Wielkie przemówienia dochodzą do spokojnego zakończenia, ponieważ słuchacze zadają mówcy pytania, a następnie rozpoczynają dialog między sobą. Aby to osiągnąć, zadaj w swoim wystąpieniu pytania otwarte i zachęcaj słuchaczy do zadawania pytań po zakończeniu wystąpienia.


źródła:
http://www.sylwiagruchala.com.pl/